plajos wrote:Szia Csepeli!
Ha egymás mellett, vagy egymáshoz közel van 2 kamera, akkor az iGO mindig a közelebbit jelzi, a távolabbit csak akkor ha már elhaladtál az előbbi előtt. Ha nem egyirányú az út akkor a fenti példában ellenkező irányból közeledve pont fordítva, a másikat jelzi (mondja be) először. Épp ezért nem szerencsés ha 2 különböző kamera közel van egymáshoz.
Nehogy azt hidd, hogy felesleges pénzlehúzás az egész TSM. Nagyon sok túlsúlyos kamion közlekedik (külföldi és magyar), ideje megrendszabályozni őket. Nem csak az utakat rongálják a túlsúllyal, de mivel a fékük nem erre a súlyra vannak méretezve veszélyesek az úton közlekedőkre (Hacsak önmagára a sofőrre lenne veszélyes a túlsúly leszarnám). Ha az ismeretségi körödbe lenne olyan aki már karambolozott kamionnal szerintem másként vélekednél.
Hol láttál a szupertarffi alatt súlymérő szenzort? Mert ha az M1-en mentél akkor ilyet nem láthattál mivel az M1-en a Budapesti bevezető kivételével nincs KKEP pont. De nem is lehet, mert a KKEP pontnál nem áll rendelkezésre adat a rendszám alapján a tengelyek számáról és tömegéről. Vagy a régi HUGO kapuk alá építették be a szenzort, vagy építettek pár új HUGO kaput, illetve autópályán ahol egyszerűbb volt pár VJT táblákra (mátrixtábla) szereltek kamerát, meg alá szenzort. Az M1-en pár helyen láttam, ahol a fix traffi (kockadoboz) mellé szerelték fel a szenzort a VJT tábla oszlopa alá. Tudni kell ezekről a régi kockadobozos fix mérőhelyekről, hogy nem mindegyikben van készülék, és csak egyirányba mér (néha cserélgetik, forgatják őket). Ezek a fix traffik nem képesek a gk. tipusát megállapítani így 130 km/h sebességértékhez tartozó értékre vannak beállítva, a kamion nem haladhat ekkora sebességgel, tehát kamionosnak tök fölösleges a régi kockadobozos fix tarffikról adatbázis, nekik a KKEP pontról kell, mert az viszont felismeri a kamionokat, és aszerint alacsonyabbra állítja be a max. sebességet.
Lajos.
Ami a fékrendszert illeti az egy kicsit téves. De a tulsulyal egyébként egyetértek,mert a tö..m akar több sulyt hozni több gond
Akkor mondom neked az olasz,német,francia meg nagyon sok ország 45.T a megengedett ugyan annyi tengelyre mint ithon,és nem gyártanak külön ezek országoknak autót,pótot,vegyünk egy átlagot 5 tengely egy normál pótos,nyerges. A tengelynyomások is nagyon változóak eu szerte,ithon 11T+500kg türés. Ausztria a 12,1T még csak szóvá sem teszi,Német a Saar vidéken akár 14T. Itt az a baj hogy az utak,de legfőképp az utak alapjai szarok!!!
Én pár hete voltam extázisba,Német felrakó. Bejelentkezem és mondja a rampa számot,rá tolok akkor rakd vazze. De előtte közlöm vele hogy a húzó tengely max 11.T. Ugye rampás rakodás hátúlról pakol,a raktárba be sem enged hogy szóljál,bakker sok az árú a pót elején ami ugye a gép húzóját fogja nyomni nyerges esetén. Na megpakol,kiállok egyenes talajra majd müszerfal tengely ellenőrzés(olyan kocsival dolgozok ahol minden tengelyt látok mennyi a súly) mondom neki hogy sok a húzó kerék 12,5T! Mondja ok álljak félre és este átpakolják (ez délelőtt 09 ó körűl volt). Mondom kapd be ameddig levan gallyazva,mert másnap le kell pakolnom Sopron-ba. Ha meszebbre kell vinni biztos megvárom az estét és átrakatom,de mivel közel a Kópházi határ bevállaltam. De mi van azokkal a kollégákkal akik elhiszik a cmr-e felirt súlyt és a valóság meg sokkal több?
Majd ha a felrakót ba..k meg mert túlpakol akkor azt mondom hogy ok,vagy pl ömlesztett árú,mondjuk valamilyen termény(kukori,buza stb. Elindulsz és valami oknál fogva satú féket nyomsz. Ezek az árúk előre jönnek,mert itt nincs lekötési lehetőség!!
Ez semmi más mint pénzbehajtás,mondom a tudatos (3 kanyarral elviszem a 4 kanyarra való fuvart)elitélem.